Centrum Certyfikacji Jakości

Polityki

Wojskowa Akademia Techniczna, w tym Centrum Certyfikacji Jakości, zarządza konfliktami interesów i zapewnia bezstronność prowadzonej działalności z uwzględnieniem procesów certyfikacji systemów zarządzania, weryfikacji EMAS oraz realizacji rocznych audytów zewnętrznych w branży gospodarki odpadami, zwanymi dalej certyfikacją.

CCJ na bieżąco identyfikuje, analizuje i dokumentuje źródła zagrożeń bezstronności, w tym konfliktów interesów, obiektywności i zaufania oraz antykorupcyjnych. Podejmuje działania eliminujące potencjalne zagrożenia z nich wynikające oraz zagrożenia związane z działalnością innych osób, jednostek lub organizacji. W przypadku, gdy konflikt interesów stanowi niedopuszczalne zagrożenie, CCJ nie podejmuje się przeprowadzania certyfikacji.

CCJ nie certyfikuje innych jednostek certyfikujących w zakresie ich systemu zarządzania jakością. Dopuszcza się certyfikację podmiotów, w których strukturach organizacyjnych funkcjonują jednostki certyfikujące pod warunkiem wyłączenia ich z procesu certyfikacji.

Cały personel CCJ, zarówno wewnętrzny, jak i zewnętrzny, członkowie Komitetu Programowego i Zespołu Ekspertów, działa bezstronnie i nie ulega naciskom biznesowym, rodzinnym, finansowym lub innym, mogącym naruszać bezstronność. Od personelu wymaga się ujawnienia każdej takiej sytuacji, o której wie, że może stanowić konflikt interesów. Pracownicy CCJ nie świadczą usług konsultacyjnych. CCJ nie oferuje szkoleń dedykowanych – w obszarze certyfikacji prowadzi wyłącznie szkolenia typu „otwartego”, z wyłączeniem obszaru gospodarki odpadami. Nie korzysta ze sponsorowania własnych przedsięwzięć przez wykonawców oraz przez certyfikowane organizacje.

CCJ nie przeprowadza certyfikacji w przypadku stwierdzenia, że powiązanie pomiędzy Klientem a CCJ stanowi niedopuszczalne zagrożenie dla bezstronności, w tym nie certyfikuje organizacji, która była konsultowana lub poddawana auditom wewnętrznym przez konsultantów, z którymi powiązanie stanowi niedopuszczalne zagrożenie dla bezstronności oraz obiektywności działalności CCJ.

CCJ nie oferuje i nie prowadzi audytów wewnętrznych u swoich klientów oraz nie podzleca audytów konsultantom. Audytorzy, z którymi CCJ zawarło porozumienia, zaangażowani w konsultacje w danej organizacji nie są angażowani do przeprowadzenia audytów w tych organizacjach w ciągu dwóch lat od zakończenia tych konsultacji.

CCJ identyfikuje i analizuje ryzyka związane z bezstronnością, obiektywnością i zaufaniem oraz korupcyjne w odniesieniu do działalności certyfikacyjnej, podejmuje działania do każdego zidentyfikowanego ryzyka oraz zapewnia odpowiednie zasoby do pokrycia zobowiązań, będących konsekwencją oszacowanego ryzyka.

 

Polityka zatwierdzona przez Dziekana WLO oraz Dyrektora CCJ w dniu 03.10.2024

Centrum Certyfikacji Jakości (CCJ) świadczy usługi w zakresie certyfikacji systemów zarządzania, weryfikacji EMAS, realizacji rocznych audytów zewnętrznych w branży gospodarki odpadami, a także usługi szkoleniowe w obszarze systemów zarządzania, w szczególności z uwzględnieniem potrzeb resortu obrony narodowej. Zakres usług realizowanych przez CCJ dotyczy:

  • certyfikacji systemów zapewnienia jakości AQAP dostawców sprzętu wojskowego (SpW) oraz innych wyrobów i usług z zakresu obronności zarejestrowanych w Polsce – w ramach statutowych zadań akademii zatwierdzonych przez Ministra Obrony Narodowej,
  • certyfikacji systemów zarządzania ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001, ISO/IEC 27001, ISO 22301, ISO 22000 podmiotów gospodarczych dostarczających wyroby i świadczących usługi, prowadzących działalność w kraju i  zagranicą – w ramach akredytacji AC 057,
  • certyfikacji systemów zarządzania ISO 37001, ISO 50001, ISO 22716, ISO 3834-2, ISO/IEC 27017, ISO/IEC 27018, ISO/IEC 27701 organizacji prowadzących działalność w kraju i  zagranicą,
  • certyfikacji wewnętrznego systemu kontroli polskich przedsiębiorców dokonujących obrotu towarami, technologiami i usługami o znaczeniu strategicznym – w ramach upoważnienia ministra właściwego ds. gospodarki,
  • realizacji audytów weryfikatora środowiskowego EMAS oraz audytów gospodarki odpadami polskich przedsiębiorców – w ramach akredytacji PL-V 0002,
  • certyfikacji w zakresie innych wymagań uzgodnionych z Klientami według oddzielnych programów.

Usługi świadczone przez CCJ realizowane są z zachowaniem zasad bezstronności, obiektywności i zaufania oraz bezpieczeństwa informacji zgodnie z oddzielnymi politykami. CCJ jako akredytowana jednostka certyfikująca spełnia wymagania PN-EN ISO/IEC 17021-1, -2, -3, -6, -10, ISO/IEC 27006, ISO 22003-1, Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) Nr 1221/2009 (EMAS), ustawy o gospodarce opakowaniami i  odpadami opakowaniowymi wraz z dokumentami wykonawczymi, ustawy o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym, przepisów prawa i ustawowych, w tym dotyczących WSK oraz wynikające z zawartych umów i porozumień.

Ciągle doskonaląc system zarządzania, w CCJ ustanowione zostały cele ramowe:

  • doskonalenie procesu marketingu, jako środka promocji oraz przekazu rzetelnej informacji certyfikacyjnej szczególnie w Resorcie Obrony Narodowej, w tym współpracy z klientami, z uwzględnieniem ich potrzeb i oczekiwań w zakresie systemów zarządzania w poszczególnych branżach,
  • doskonalenie procesów operacyjnych dotyczących certyfikacji i szkoleń oraz procesów pomocniczych i zarządzania,
  • stały rozwój kompetencji personelu, w tym auditorów przekładający się na zaufanie klientów oraz odbiorców, w tym przedstawicieli wojskowych i użytkowników SpW do prowadzonej oceny systemów zarządzania,
  • doskonalenie działań związanych z osiąganiem zamierzonych wyników zgodnych z ustalonym kierunkiem rozwoju.

 

Polityka zatwierdzona przez Dziekana WLO oraz Dyrektora CCJ w dniu 03.10.2024

Wojskowa Akademia Techniczna zapewnia poufność, integralność oraz ochronę informacji i aktywów przetwarzanych w ramach prowadzonej działalności certyfikacyjnej Centrum Certyfikacji Jakości (CCJ).

Polityka Bezpieczeństwa Informacji realizowana jest przez wszystkie piony organizacyjne, zgodnie z obowiązującą strukturą organizacyjną CCJ, na podstawie wyznaczonych celów:

  • zapewnienie systemu bezpieczeństwa informacji zgodnego z obowiązującymi wymaganiami z uwzględnieniem wszystkich atrybutów informacji, w tym poufności, integralności i  dostępności,
  • utrzymanie ciągłości bezpieczeństwa informacji i ciągłego doskonalenia systemu zarządzania bezpieczeństwem przetwarzanych informacji i danych w systemach informacyjnych,
  • zapewnienie właściwej ochrony prywatności i danych osobowych zgodnie z obowiązującymi wymaganiami prawnymi,
  • ograniczenie ryzyka związanego z przetwarzaniem informacji poprzez bieżące i okresowe zarządzanie ryzykiem,
  • zapewnienie podjęcia skutecznych działań w sytuacjach awaryjnych,
  • podnoszenie świadomości pracowników w zakresie bezpieczeństwa informacji.

CCJ ocenia, przegląda i monitoruje postępowanie z ryzykiem zgodnie z udokumentowaną metodyką. Na podstawie wyników z oceny ryzyka, dobierane są zabezpieczenia, których wykaz ujęty jest w Deklaracji Stosowania CCJ.

Wszyscy pracownicy CCJ odpowiedzialni są za przestrzeganie zasad określonych w dokumentacji systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji. 

CCJ zapewnia odpowiednie zasoby na utrzymanie i doskonalenie systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji.

Polityka zatwierdzona przez Dziekana WLO oraz Dyrektora CCJ w dniu 03.10.2024

Centrum Certyfikacji Jakości Wojskowej Akademii Technicznej świadczy usługi certyfikacyjne z zastosowaniem wymagań dotyczących akredytacji i notyfikacji.

Centrum Certyfikacji Jakości realizuje usługi certyfikacyjne dotyczące wyrobów produkowanych lub importowanych przez polskich jak również zagranicznych dostawców, procesów i usług. CCJ jako akredytowana jednostka certyfikująca spełnia wymagania PN-EN ISO/IEC 17065 oraz przepisów prawnych krajowych i europejskich. Procedury CCJ dotyczące prowadzenia akredytowanej działalności w obszarze oceny zgodności uwzględniają specyfikę obszaru technicznego i geograficznego kraju, w jakim prowadzone są elementy oceny.

Ciągle doskonaląc system zarządzania jakością w CCJ ustanowione zostały cele ramowe:

  • dostarczanie profesjonalnych usług z zachowaniem zasady bezstronności,
  • uzyskanie zaufania klientów do jakości oferowanych usług i certyfikacji wyrobów, procesów i usług
  • doskonalenie procesu marketingu, jako środka promocji oraz przekazu rzetelnej informacji certyfikacyjnej, w tym współpracy z klientami, z uwzględnieniem ich potrzeb i oczekiwań w zakresie certyfikacji wyrobów, procesów i usług,
  • doskonalenie procesów operacyjnych dotyczących certyfikacji wyrobów, procesów i usług,
  • stały rozwój kompetencji personelu, w tym auditorów, przekładający się na zaufanie klientów do certyfikacji wyrobów, procesów i usług,
  • doskonalenie działań związanych z osiąganiem zamierzonych wyników zgodnych z ustalonym kierunkiem rozwoju.

CCJ nie projektuje i nie produkuje wyrobów oraz nie oferuje i nie świadczy usług konsultacyjnych.

Nie prowadzi oceny zgodności wyrobu w ramach działań na rzecz nadzoru rynku. Nie oferuje i nie wprowadza na rynek certyfikacji razem z  działalnością konsultacyjną innej organizacji konsultacyjnej.

W przypadku zaangażowania auditorów, podwykonawców w projektowanie, produkcję, instalację, dystrybucję wyrobów zgłoszonych do certyfikacji w CCJ zostają oni wyłączeni z procesu certyfikacji tych wyrobów.

W przypadku świadczenia usług konsultacyjnych przez auditorów, podwykonawców nie dokonują przeglądu ani nie są wykorzystywani do przeprowadzenia audytów lub ocen u tych dostawców wyrobów w ciągu dwóch lat od zakończenia tych konsultacji.

Polityka zatwierdzona przez Dziekana WLO oraz Dyrektora CCJ w dniu 03.10.2024

Centrum Certyfikacji Jakości zarządza konfliktami interesów i zapewnia bezstronność certyfikacji wyrobów, procesów i usług w Wojskowej Akademii Technicznej na podstawie Zarządzenia Rektora-Komendanta WAT .

CCJ na bieżąco identyfikuje, analizuje i dokumentuje źródła zagrożeń bezstronności, w tym konfliktów interesów, obiektywności i zaufania oraz antykorupcyjnych, działalności własnej i WAT z uwzględnieniem czynników wewnętrznych, zewnętrznych i zainteresowanych stron. Podejmuje działania eliminujące potencjalne zagrożenia z nich wynikające oraz zagrożenia związane z działalnością innych osób, jednostek lub organizacji. W przypadku, gdy konflikt interesów stanowi niedopuszczalne zagrożenie, CCJ nie podejmuje się przeprowadzania certyfikacji wyrobów, procesów i usług.

CCJ, ani WAT nie jest projektantem, wytwórcą, instalatorem, nabywcą, dostawcą, dystrybutorem, właścicielem, użytkownikiem ani konserwatorem i konsultantem lub utrzymującym wyroby, procesy i usługi. Dopuszcza się prowadzenie prac naukowo-badawczych w tym obszarze. Nie prowadzi oceny zgodności wyrobów w ramach działań na rzecz nadzoru rynku. Nie oferuje i nie wprowadza na rynek certyfikowanych przez siebie wyrobów. CCJ nie świadczy usług konsultacyjnych. Nie przeprowadza auditów wewnętrznych w organizacjach. W przypadku ujawnienia zaangażowania auditorów w projektowanie, instalację, dystrybucję, itp. wyrobów zgłoszonych do certyfikacji w CCJ zostają oni wyłączeni z procesu certyfikacji tych wyrobów. W przypadku świadczenia usług konsultacyjnych i auditów wewnętrznych przez auditorów nie są oni wykorzystywani do przeprowadzenia audytów lub ocen u tych dostawców w ciągu dwóch lat od zakończenia tych konsultacji.

CCJ nie deklaruje ani nie sugeruje, że certyfikacja byłaby prostsza, łatwiejsza, szybsza lub tańsza, gdyby skorzystano z usług określonej organizacji konsultującej.

CCJ nie przeprowadza certyfikacji wyrobów, procesów i usług w przypadku stwierdzenia, że powiązanie pomiędzy Klientem, a CCJ stanowi niedopuszczalne zagrożenie dla bezstronności, w tym nie certyfikuje organizacji, która była konsultowana lub poddawana auditom wewnętrznym przez konsultantów, z którymi powiązanie stanowi niedopuszczalne zagrożenie dla bezstronności oraz obiektywności działalności CCJ.

CCJ nie podzleca działalności certyfikacyjnej. CCJ nie certyfikuje innych jednostek certyfikujących wyroby, procesy i usługi w zakresie ich systemu zarządzania jakością. Dopuszcza się certyfikację podmiotów, w których strukturach organizacyjnych funkcjonują jednostki certyfikujące wyroby, procesy i usługi, pod warunkiem wyłączenia ich z procesu certyfikacji.

Cały personel CCJ, zarówno wewnętrzny, jak i zewnętrzny, członkowie Komitetu Programowego i Zespołu Ekspertów, działają bezstronnie i nie ulegają naciskom biznesowym, rodzinnym, finansowym lub innym, mogącym naruszać bezstronność. Od personelu wymaga się ujawnienia każdej takiej sytuacji, o której wie, że może stanowić konflikt interesów. CCJ nie oferuje szkoleń w zakresie certyfikowanych wyrobów, procesów i usług. Nie korzysta ze sponsorowania własnych przedsięwzięć przez wykonawców oraz przez certyfikowane organizacje.

CCJ identyfikuje i analizuje ryzyka związane z bezstronnością, obiektywnością i zaufaniem oraz korupcyjne w odniesieniu do certyfikacji wyrobów, procesów i usług, podejmuje działania do każdego zidentyfikowanego ryzyka oraz zapewnia odpowiednie zasoby do pokrycia zobowiązań, będących konsekwencją oszacowanego ryzyka.

Polityka zatwierdzona przez Dziekana WLO oraz Dyrektora CCJ w dniu 03.10.2024